Kurus Sebelum Raya dengan Set Kurus Shaklee

Tinggal beberapa hari je lagi nak berpuasa. Debar dan excited datang silih berganti. Tapi bukan enxiety ya hehe..

Ada yang berpuasa sepanjang bulan Rejab dan Syaaban ni ke? Banyak artikel yang menulis tentang kelebihan berpuasa di Bulan Rejab dan Syaaban. 


Berpuasa pada bulan Syaaban termasuk dalam perkara sunat. Begitu juga disunatkan untuk memperbanyakkan berpuasa di dalamnya. Selain itu terdapat riwayat yang menceritakan bahawa Rasulullah SAW banyak berpuasa pada bulan ini.

Bahkan ada juga yang menceritakan bahawa Baginda SAW berpuasa pada keseluruhan bulan Syaaban. Hal ini adalah sebagaimana riwayat daripada Aisyah R.A. beliau berkata:

Maksudnya: “Aku tidak pernah melihat Rasulullah SAW menyempurnakan puasa satu bulan penuh selain puasa Ramadhan, dan aku tidak pernah melihat Baginda begitu banyak berpuasa berbanding bulan Syaaban.”

Begitu juga riwayat daripada Ummu Salamah R.A., beliau berkata: Maksudnya: “Aku tidak pernah melihat Rasulullah SAW berpuasa selama dua bulan berturut-turut melainkan Baginda akan menyambung puasa Syaaban dengan Ramadan.”

Selain itu, puasa sunat pada bulan Syaaban juga mengandungi faedah dan manfaatnya. Di antaranya adalah untuk mempersiapkan diri dan membuat persediaan agar dirinya bersedia bagi menunaikan puasa di bulan Ramadan.

Dalam erti kata lain, dirinya akan lebih mudah untuk menunaikan puasa sebulan di bulan Ramadan — kerana telah bersedia lebih awal lagi di bulan sebelumnya.

Mudah-mudahan setiap amalan kita semua diterima oleh Allah s.w.t InshaAllah.

Perasan tak, bila berpuasa kita mesti rasa badan ringan je. Dalam masa yang sama pasang impian nak kurus. Masalahnya bila tiba waktu nak berbuka, beli juadah penuh meja. Adeh..

So macam mana nak atasi tu?

Saya pernah buat Intermittent Fasting (IF) ketika bulan puasa. Asalnya nak temankan dan beri semangat kepada suami. Tapi bila rasa badan lebih ringan, bertenaga, saya teruskan dengan happy. Kami amalkan Set Puasa Shaklee yang saya ceritakan dalam entry sebelum ni. Bukan kami je berjaya turunkan berat badan dalam bulan puasa tau. Boleh baca bagaimana Set Kurus Shaklee bantu Kak Tipah juga.

Jom tengok ni. Walaupun berat tak banyak turun tapi inchloss tu banyak. Perut buncit makin kurang kan? 15 hari tempoh sikit je tapi kesannya sangat kaw.


Ok, saya tunjukkan sekali lagi Set Kurus Shaklee yang kami amalkan sepanjang Ramadan tahun lepas. 





Saya ambil full set. Sekarang Elderberry Tea tak ada stok dah. Boleh gantikan dengan Cinch Tea. 

Macam mana pula nak kaitkan Vivix ni untuk kurus?

Vivix akan memusnahkan sel-sel lemak dalam badan dengan cepat secara semulajadi dan ditukarkan kepada tenaga. 

Performance Drink pula minuman isotonik yang tidak ada kandungan karbonat dan mengandungi gula yang sangat-sangat sedikit. Minuman ini dapat membantu mengawal paras cecair didalam badan kita agar badan kita tidak terlalu kering dan tidak pula terlalu banyak. Sebab itulah ramai suka minum masa bulan puasa. Bantu berikan tenaga segera juga tau.

Elderberry Tea dan Cinch Tea pula merupakan bahan anti-oksidan (pejuang kanser yang kuat) Membantu mengawal kerosakan DNA. Membantu menurunkan paras kalori dalam kolesterol serta membantu meningkatkan metabolisme badan.

Best kan?

Ini pula Set Kurus Shaklee yang ada promosi bulan ini. Boleh la beli untuk persediaan bulan puasa nanti. Nak kurus kan?



Saya belanja testimoni peserta lain juga ya.


Tengok, seronok kan bila dapat turunkan berat badan. Dalam tempoh 15 hari pun boleh nampak kesannya. So, korang yang nak kurus dalam tempoh sebulan berpuasa ni pun boleh sangat-sangat. 

Tapi dengan syarat dengan Set Kurus Shaklee la. Kalau tak ambil Set Kurus Shaklee ni, saya tak jamin dapat kurus dan sihat macam kami dapat ni haha.. Sebab apa? Sebab vitamin-vitamin yang kami ambil ni la yang membantu cukupkan nutrisi sepanjang bulan puasa ni. Kurus, cantik dan sihat sebelum raya memang idaman kan.

Ada yang nak juga set ni? Boleh klik di sini ya SET KURUS SHAKLEE
Atau jika ada pertanyaan boleh juga contact saya di sini


#BlogMegaShaklee
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023










No comments:

Post a Comment