Pengalaman Hari Raya dengan Shaklee

Hari Raya tak lengkap tanpa tips cantik-cantik ni kan? Alaa..jangan la serius sangat. Bukan la kata hari lain tak perlu nak cantik tapi entry ini khas untuk yang memang sedang mencari tips cantik, gorgoues di hari raya.

Hari ni masih lagi bulan April. Berita baiknya bulan April ni masih ada promosi Set Rahmah si Vitamin Kulit tau! Ha, boleh klik link entry tu ya kalau nak tahu lebih lanjut.

Itu cara nak cantik dari dalam. Sel kulit kita ni, bila sihat dari dalam, InshaAllah di luar pun nampak serinya. Tapi jangan la mengelak pula dari nak jaga kulit muka luaran ni. Satu bonus besar la orang kata bila kita jaga luaran dan dalaman. Lagi tambah serinya.Haaa gitew..

Sebelum gunakan produk Youth

Tengok gambar ni. Rasa macam cantik sangat dah masa tu. Tak sedar muka kusam, siap ada tampok panau lagi. Jeragat jangan cakap la..penuh di tulang pipi tu. Anak murid saya tegur barui la saya tahu rupanya ketara betul jeragat tu sampaikan orang lain pun nampak. Aish..malunya.

So, langkah pertama saya ambil masa tu cuma gunakan pelbagai produk. Ada produk yang buat kulit muka saya putih melepak, padahal tangan hitam. Tak boleh jadi ni, saya pun stop pakai. Tambahan pula kulit jadi kemerehan dan sensitif. Sakit bila disentuh.

Kemudian, saya cuba pakai pula produk berjenama. Baru habis 1 tiub cleanser saya tak boleh nak teruskan lagi dah sebab kulit jadi gatal dan kering. Rasa tegang sampai mulut pun susah nak buka.

Akhirnya saya cuba juga cleanser Youth. Rasa biasa saja, tak ada rasa tegang, hmm ok kot saya fikir. Kemudian tambah lagi gunakan toner dan Day Cream untuk elakkan kulit muka kering. Kulit muka saya ni jenis kombinasi. Rasa best sangat muka. Lembut dan rasa bersih. 

Kemudian baru saya cuba pakai Radiance C+E untuk baiki kulit muka yang sunburn, kusam dan berpanau. Masa tu Nutritionist berikan penerangan bagi setiap produk penjagaan muka Youth. Saya memang terus nekad nak cuba produk yang ni. Tambahan pula masa tu memang dah jatuh cinta dengan Shaklee sebab bantu badan saya sihat dan saya kata apa salahnya cuba rangkaian produk Youth pula.

Hari pertama pakai, saya excited sungguh. Lepas cuci muka, gunakan toner saya start pakai Radiance C+E ni. Muka saya takde la besar sangat, jadi krim tu ada lebihan. Saya sapukan juga ke muka suami haha.. masa mula pakai tu, pedih sikit la sebab kulit memang ada masalah kan. Tapi lepas beberapa hari pakai, dah tak pedih. Bangun pagi je saya rasa best je sebab kulit muka rasa lembuuutttt je.

Lepas sebulan saya perasan kulit muka saya dah semakin baik. Rakan di tempat kerja pun tegur kuliyt muka saya nampak lebih cerah, berseri. Alhamdulillah saya dah jumpa produk yang betul. Suka sangat!

Bila nak keluar bekerja, saya pakai Youth

Now, saya dah gunakan hampir semua rangkaian produk Youth ni. Semua best. Bermula dengan pencuci muka yang tak mengeringkan kulit sehinggalah krim malam yang sangat awesome! Bangun pagi asyik nak raba kulit muka je hahaha...

Untuk dalaman pula, saya amalkan ESP, Vitamin C, Vivix, Kolagen. Haa...ini produk premium yang bantu kulit cepat elok dan cantik. Nutritionist pernah pesan, jika dalaman kita sihat, sel badan sihat maka akan nampak sampai ke luaran dimana kulit kita akan nampak berseri dan sihat. 

Baru la raya ni nampak berseri je kan. Tak perlu nak make up pun dah nampak cantik. Tambah pula, saya ni bukan la kaki make up pun. Sekadar pakai BB Cream dan seoles pelembap bibir je. 

So korang yang ada masalah kulit muka yang tak berapa syok ni kan, boleh la try produk Youth ni tau. Recomended! Bahan dalam Produk Youth ni semua premium. Korang  yang ada lingkaran gelap bawah mata boleh juga try Eye Treatment Youth. 

Korang tahu tak, mentor saya ada share harga untuk treatment lingkaran mata ni mencecah RM1800 tau. Eye Treatment Youth harganya cuma RM199 sahaja. Jauh sangat beza! 


So apa lagi? Jom la pakai Youth untuk hari raya.. 

Bulan ni ada promosi Youth Shaklee tau. Meh nak share promo ni. Harga serius murah sangat.

Promo Youth Radiance C+E

Promo Youth Night Cream

Macam mana? Best kan? So, jangan lupa nak nak dapatkan harga super duper jimat ni boleh contact saya tau. Kita cantik sama-sama jom.

Sesiapa yang buat pembelian set Youth ni dengan saya bulan ni, saya ada extra BONUS nak bagi. Korang mesti suka punya la. Jom order sekarang 

Ana Awang
SID Shaklee Bentong
019-6465550

#blogmegashaklee
#shakleetriumph2023
#shakleethrive2023

No comments:

Post a Comment