SHAKLEE ADA SET KURUS?



Perasan tak, setiap kali buka media sosial mesti jumpa iklan KURUS. Tambah pula bila kita memang terfikir nak turunkan berat badan. Baru je terfikir, tiba-tiba nampak iklan lalu lalang depan mata. Amazing kan?

Baru je up gambar bersenam, terus je nampak iklan kurus di mana-mana.




Semakin hari semakin banyak produk kurus yang timbul. Macam cendawan tumbuh. Agak-agak kenapa?

Kadar obesiti Malaysia ni adalah yang tertinggi di Asia. Tak tahu nak bangga ke tak ni?




“Bermula 1996, peratusan obesiti hanya 4.4 peratus dan ia meningkat lebih tiga kali ganda dengan menjadi 14 peratus pada tahun 2006 dan terus meningkat kepada 17.7 peratus pada 2015. Pada tahun 2019 pula mencatatkan 19.7 peratus.


Aduh! Macam seram je baca kan. Adakah kita ni salah seorang daripada golongan itu? Kesihatan diri bermula dari perut tau. Perut sihat, badan pun sihat. Badan sihat, otak cerdas.


Journey kurus ni biasanya akan dikaitkan dengan kurangkan makan. Betul. Saya tak kata salah tapi hati-hati juga. Manusia ni dapat nutrisi yang cukup melalui makan.


Jika kita sekat makan kaw-kaw, dari mana pula nak dapatkan nutrisi yang cukup untuk badan? Nanti akan jadi kes lain pula kan. Sebab itu pentingnya ilmu.


Ilmu nak kurus secara sihat ni boleh dapat melalui pembacaan, observation, dan juga komunikasi. Ada orang yang melalui pembacaan sahaja dia sudah faham dan nampak apa yang perlu dilakukan. Ada orang yang perlukan lebih dari sekadar pembacaan untuk mereka faham.


Siapa yang suka membaca dan perlukan sumber lain boleh buat pembacaan di sini juga.


Ok, now saya nak share kan Produk Kurus Shaklee. Jangan tak tahu ya, Shaklee ada juga produk kurus. Contohnya ada dalam entry saya sebelum ni ada saya ceritakan juga tentang set kurus shaklee.


Set Kurus Shaklee merupakan set kurus yang terbaik kerana ia bukan sekadar untuk menguruskan badan, tapi setiap produk yang ditawarkan dalam set ini mengandungi kelebihan tersendiri dan merupakan vitamin yang diperlukan oleh badan bagi menjaga kesihatan harian.


KONSEP 3B...


#BAKAR
(Omega Guard)
berfungsi memecahkan lemak dalam badan dengan lebih cepat.


#BUANG
(Herblax)
berfungsi membuang lemak yang telah dipecahkan tadi oleh lecithin dan omega guard, disamping membantu mengurangkan sembelit dan membuang toksin dalam badan dengan lebih cepat.


#BINA
(Cinch / ESP)
berfungsi reshape semula badan, membuang inci yang tidak diperlukan dan membantu rasa kenyang yang berpanjangan.



Haa. Macam mana? Dah dapat info?
Best kan? Ini baru baca, belum lagi amalkan.

So, siapa nak cuba  set kurus shaklee tu boleh contact saya ya.


#PROJEKMEGABLOG
#BLOGMEGASHAKLEE
#SHAKLEETHRIVE2023
#SHAKLEETHRIUMPH2023
#PENGEDARSHAKLEEBENTONG
























No comments:

Post a Comment