SAYA MENTOR TERBAIK YANG ANDA CARI

Assalamualaikum

Hai korang... ok jom kita cerita pasal mentor pula.

Haaaa...MENTOR??? Kenapa kena ada mentor?

Eh, kena la ada. Baru la kita akan berada di jalan yang lurusss...hehe... 

Sebenarnya mentor ni penting tau sebab dia adalah pakar rujuk kita, orang yang kita cari di kala kita stuck dalam bisnes, orang yang kita cari di kala kita perlukan kata-kata motivasi.

Penting tak? Penting la kan... mereka di berada dalam bisnes ni lebih lama dari kita dan dah lalui semua yang kita lalui.

Kita akan lalui proses yang sama juga.

Jatuh bangun bisnes ni dah biasa. Kenapa saya kata biasa? Sebab ada masa kita di atas, ada mana kita di bawah tapi bila kita berada di bawah tidak semestinya kita akan berada di situ selamanya....masa ni la kita perlukan booster supaya dapat menaikkan semangat kita semula.

Haaa...macam tu tau!

Saya pun ada mentor. Anda pun perlukan mentor.

Tak tahu mana nak mula? Mentor kan ada...

Pernah tengok rancangan hiburan MENTOR tu tak? Lebih kurang macam tu la...

KIta rasa kita bagus dah, sampaikan tak nampak apa silap kita atau apa yang kita buat ni akan menyebabkan kita kecundang nanti.

Rupanya mentor nampak, boleh hidu tau...bukan la nak kata dia tu ada power...tapi oleh kerana dia dah lalui semua tu, makan kita bertuah sebab dia akan cuit kita dan tunjukkan kita laluan yang lebih baik.

Jadi...kenapa saya adalah mentor terbaik korang?

1. Saya penerima 4 angka bonus sebulan. Jom saya tunjukkan bonus saya bulan lepas. 


Jika saya boleh dapat income banyak tu, saya percaya anda pun boleh dapat juga.

2. Saya seorang yang cepat respon apabila anda memerlukan saya. Anda contact saya tengah malam, inshaApllah awal pagi akan saya balas.

Jika saya cakap jawab juga tengah malam tipu la kan...hehehe...
InshaAllah awal pagi saya akan reply dengan segera jika saya boleh jawab terus. 
Jika tidak, saya akan rujuk dahulu dengan mentor saya.



3. Seorang yang sedia menerima pandangan dan memberi tunjuk ajar. 
Kita tak boleh nak lokek ilmu, kerana ilmu itu milik Allah...
Jadi, inshaAllah saya kana cuba sehabis baik turunkan ilmu yang saya ada untuk korang dalam team saya.

Ok, jom contact saya segera ya.

Ana Awang
Team Projek FTL




No comments:

Post a Comment