JOM INTERMITTENT FASTING

 Kurus dan sihat.. siapa tak nak kan?

Sekarang ni glamour sungguh cerita tentang diet. Semua orang cerita tentang diet. Dah viral. Sampaikan siapa yang tak mulakan diet lagi akan rasa janggal haha.. kuasa viral kan.

Saya juga pernah cuba diet sebelum ni. Jaga portion makan, berpuasa malah elakpkkan makan nasi juga pernah cuba. Bab tak makan nasi tu paling saya rasa seksa jiwa dan raga huhu..

Tapi sejak kenal dan cuba intermittent fasting, saya jadi jatuh cinta. First time join saya ada coach. setiap hari coach akan share info tentang pemakanan, vitamin dan senaman yang sesuai.

Best! Saya suka.

Eh, korang tahu tak apa intermittent fasting ni? Ok, tak apa. pernah dengar atau tidak saya nak kongsikan sedikit info intermittent fasting yang team kami buat ya.

Intermittent fasting juga dikenali secara ringkas dengan nama IF. Selalunya diet, akan tumpukan apa yang kita makan. Tapi IF ni lebih tumpukan bila waktu kita boleh makan.



Maksudnya, kita akan berpuasa untuk tempoh waktu tertentu dan hanya boleh makan (eating window) dalam tempoh tertentu. Cara ni akan bantu badan kita bakar lemak dengan lebih cepat untuk ditukarkan menjadi tenaga. Best kan.

Bukan saya seorang je yang cerita tentang IF ni tau. Boleh juga baca DIET KURUS DENGAN ITERMITTENT FASTING (IF)

Ok sekarang mesti rasa nak tanya, why IF? 

IF adalah intermittent fasting. Yang mana ia adalah satu program yang sangat bagus untuk kesihatan kita.

IF ada banyak cara. 

✅Antaranya 16 jam berpuasa, 8 jam makan. 

✅Ada jugak 18 jam puasa, 6 jam makan. 

✅Ada jugak 20 jam puasa, 4 jam makan. 

Puasa kita panggil fasting window. Contoh kalau 16 jam puasa, maksudnya 16 jam tak makan apa apa, hanya boleh minum air kosong, kopi kosong tanpa gula, teh kosong tanpa gula, vitamins shaklee yang kalori rendah. 

Makanan pun fleksible time eating window, tapi please jaga kalori intake.

Jangan pandang enteng tau IF ni. Keistimewaannya ialah..

  • Memberi Perununan berat badan yang cepat
  • Meningkatkan Fokus
  • Menyokong Jantung yang lebih sihat
  • Membantu Penghadaman baik
  • Menyokong sistem imuan badan yang lebih sihat
  • Melawan Keradangan 
  • Meningkatkan kolestrol baik
  • Menyingkirkan Toksik Kotor dalam badan
  • Tahap insulin yang lebih rendah

Community Verified icon
Community Verified icon

Bezanya kita di IF with LAT Family (kami berikan nama iFlat), kita buat dengan sihat. Sebab kita ada nutrisi yang tolong tampung kekurangan badan time ber IF.

kita buat detoks sekali time IF ni. Kita bersihkan badan kita. Syok kan?

iFlat akan berlangsung selama 15 hari (bersama support group). Selepeas tu terpulang pada anda nak teruskan atau rehat sebentar. Bulan depan sambung lagi 15 hari. Haa..macam tu. Ok kan?

Saya share sikit testimoni iFlat untuk korang tengok hasilnya ya.


ekzema

kulit kusam

turun berat 18kg

berjaya hamil

berjaya TTC

Now saya nak share apa vitamin yang kami makan dalam iFlat ni





Kenapa ada pelbagai pakej? Haa..lagi mahal, lagi premium la vitamin yang kita makan kan. Kita kan dah kurangkan makan, lebihkan jam berpuasa. Maka. badan kita perlukan nutrisi yang cukup untuk sihat dan bertenaga.

Set yang saya tunjukkan ni adalah promo yang ditawarkan oleh Shaklee tau. Kebetulan promo bulan ni ada so saya tunjukkanlah. 

Tengok la tu, siap layak dapat cashback lagi. Tak nak ke?

So, korang yang nak join iFlat tu boleh la contact saya ya. Contact je nombor ni ok.


#PROJEKMEGABLOG
#BLOGMEGASHAKLEE
#SHAKLEETHRIVE2023
#SHAKLEETHRIUMPH2023
#PENGEDARSHAKLEEBENTONG





No comments:

Post a Comment