KATA KATA MOTIVASI KEGEMARAN SAYA

Salam semua..mood ok hari ni? Perlukan kata-kata motivasi untuk mulakan hari?

Kita ni kan, dalam menjalani kehidupan seharian perlukan kata-kata moivasi untuk memberikan motivasi dan  semangat. Ada hari kita rasa tak bersemangat, ada hari kita ada semangat dan energy yang kebih sehingga boleh salurkan kepada orang lain juga. 


Saya suka berada dalam circle yang sentiasa buat saya rasa bersemangat.

  • Bersemangat untuk bekerja
  • Bersemangat untuk selesaikan tugasan harian
  • Bersemangat untuk bantu orang lain bersemangat juga
Penting tau motivasi ni. Motivasi bantu kita untuk bergerak. Apa tujuan hidup kita? Nak dapatkan syurga Allah kan? Jadi, apa sahaja yang kita lakukan mestilah nak buat yang terbaik agar mendapat redha Allah dan dapat masuk syurga Allah dengan mudah. 

Saya ni bukanlah seorang yang pandai nak berkata-kata. Jika korang baca entry saya yang lain sebelum ni pun ayatnya tak berbunga. Tak pandai la saya haha.. Tapi tujuan saya tulis entry ni adalah untuk kongsi dengan korang kata-kata motivasi yang saya suka. Mana tau, korang juga suka kan. Dapat la sama-sama ambil semangat dari kata-kata tersebut.

Sebenarnya orang yang berbisnes juga perlukan kata-kata motivasi. Bukan pelajar yang nak ambil SPM je perlu. Bila ada rasa semangat yang luntkur sikit je, saya akan berbual dengan suami topik berkaitan bisnes. Dia pun mulakah mencari kata-kata semangat untuk saya baca, hadam dan akhirnya ceria semula..hehe..


Ini adalah antara yang dikongsikan oleh suami saya baru-baru ni. Tak sangka juga dia boleh bantu saya naikkan semangat dengan cara macam ni. Terharu..

So, korang boleh cari orang yang paling rapat dengan korang untuk bantu korang dapatkan -semula semangat di kala korang sedih, senyum dan gembira di kala korang ada berita gembira nak dikongsikan atau teman untuk apa saja asalkan membawa ke arah kebaikan.

Sebab tu pentingnya circle yang positif. Group support yang sama aliran, sama circle supaya lebih saling memahami. Pasangan kita, sudah semestinya masuk dalam list tapi circle lain juga perlu untuk kita kembangkan idea.

Saya doakan kita semua KAYA dan BERJAYA.

Ana Awang
Pengedar Shaklee Bentong
019-6465550

#blogmegashaklee
#shakleetriumph2023
#shakleethrive2023

No comments:

Post a Comment