10 PRODUK SHAKLEE YANG PALING HOT "ALL THE TIME"

Salam semua.. entry sebelum ni dah cerita tentang penyakit kronik kan. Now kita nak cerita tentang vitamin shaklee pula. Pernah dengar tentang Shaklee? Produk Shaklee ni Beyond Organic tau.


Selalu bila dengar radio, diorang ada carta lagu kan. Lagu mana paling top. Paling pendengar suka nak dengar. Bila buat permintaan lagu pun kebanyakannya akan minta lagu ni. Haa.. sama la juga dengan Shaklee. Shaklee ada banyak produk tapi ada beberapa produk yang paling hot kata orang. Best Seller!

Top 10 Produk Shaklee

 1. Vivix dan resV

Vivix dan resV

Dua beradik ni memang tak disangkalkan lagi. Memang layak berada di tangga teratas. Mak abah dan mertua saya pun sangat sukakan Vivix dan resV ni. Produk yang tinggi Polifenol dan resveratrol ni memang palig laris kerana khasiatnya.

Pengambilan Polifenol secara kerap boleh membantu 

  • Peningkatan tenaga sel dengan cara meningkatkan jumlah mitokondria (dinamo) dalam sel
  • Membantu mengembalikan dan memperbaharui sel supaya dapat merangsang prestasi sel untuk tenaga dan kecergasan.
Apabila sel badan sihat, cergas makan badan kita juga akan sihat, otak cergas dan meningkatkan kesihatan reproduktif.

2. ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder with Vanilla Flavour

ESP ni ialah protein soya yang berperisa vanila. Sedap! Dah sedap, bebas pula asid transfat dan merupakan sumber makanan tambahan yang bebas daripada kolestrol. Sangat sesuai untuk semua samada yang nak sihat, nak cantik dan nak kurangkan berat badan. 

Kandungan Index Glesimek (GI) ESP ni rendah, hanya 39 je. So ia bantu kita kenyang lebih lama. Sebab tu la sesuai untuk yang ada gastrik juga. ESP ni dihasilkan daripada soya NON GMO (selamat daripada risiko toksin) dan mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan.

3. Sustained Release Vita-C Plus

  • Anti radang
  • Anti alergi
  • Anti virus
  • Anti kanser

Kecil-kecil cili padi, biarpun kecil tapi boleh jaga diri. Haa..semua pun tahu kepentingan vitamin C. Manusia tak boleh nak hasilkan vitamin C sendiri. Kalau boleh, kita pun akan jadi macam arnab tu. Gebu gebas! Haha..

Uniknya vitamin C Shaklee ni boleh bantu cerahkan kulit? Saya ni dulu memang kaki berjemur. Sebab tu kulit muka kusam dan sunburn memang tak pernah hilang 😅. Sampaikan ada seorang rakan sepejabat selalu tegur tentang penampilan saya. Suruh tukar cermin mata la, suruh cerahkan kulit la.. macam-macam, tapi saya buat tak peduli je.

Sampai la saya consume vitamin C Shaklee ni untuk tingkatkan imun diri. Vitamin basic kan. So tetap la ambil setiap hari. Nak jadikan cerita, sekolah bercuti panjang dan bila habis cuti dia tegur saya semakin cerah. Mak aih..saya pun tak perasan. Dia kata nampak beza sebab cerah dan kulit makin berseri. Masa tu, kembang kuncup mak hahaha..

Sebenarnya ramai yang tak tahu, dan bila pengalaman ni terjadi kat diri sendiri baru lah saya tahu ang dalam vitamin C ni ada Hesperidin yang boleh membantu cerahkan kulit. Bukan putihkan kulit ya. Jangan salah faham pula. Vitamin Shaklee tak ada produk putihkan kulit. So, tona kulit saya jadi lebih cerah. Alhamdulillah..makan vitamin untuk sihat dapat extra pula kan..hehe

4. Omega Guard

Siapa kat sini tak suka makan ikan? Rugilah, kurang satu sumber Omega 3 yang penting untuk elakkan kita ni jadi nyanyuk.

Satu sajian Omega Gurad membekalkan 1080mg asid lemak Omega 3, 540mg EPA dan 36mg DHA. Bagus untuk kesihatan jantung, sendi dan fungsi otak.

5. Ostenutrix

Dulu namanya Ostematrix. Now dah tukar nama seiring dengan formulanya yang ditambah baik. Ostenutrix ni pun antara produk yang saya amalkan pada awal saya berkenalan dengan Shaklee. Masalah sakit belikat. Selalu sangat sampaikan hampir setiap hari minta suami sapukan minyak panas dan pernah juga sampai tak boleh nak gerakkan badan langsung sebab sakit.






Keperluan kalsium untuk badan sangat penting. Agak-agak cukup tak kalsium yang dibekalkan melalui diet makanan seharian kita? Tambahan pula jika korang tak suka minum susu. Saya tak boleh nak minum susu banyak sangat, mana nak minum air kosong lagi. Setiap hari perlu repeat rutin yang sama. Itu belum lagi vitamin lain yang diperlukan oleh tubuh kita kan.

6. Nutriferon

Rasanya yang manis dan bila makan rasa macam makan jajan 😁. Serbuk berwarna kuning dan halus je. Tapi, khasiatnya jauh ke dalam dan sangat powerful.

Terima kasih Allah kerana ilhamkan Dr. Yasuhiko Kajima, ahli imunologi terkenal di dunia untuk mencipta produk yang dapat mengaktifkan perisai semulajadi badan dan menjadikan sistem pertahanan badan lebih kuat. 

Nutriferon ni mengandungi campuran proprietari empat ekstrak tumbuhan yang diperoleh daripada biji labu, bunga safflower, biji plantago, dan bunga japanese honeysuckle. 4 bahan ni secara tradisinya memang digunakan untuk mengekalkan kesihatan dan menguatkan badan.

7. Youth Luminous Gel Oil Cleanser

Kelebihan Youth Cleanser ni yang mungkin ramai tak perasan ialah Muscadine Grape Extract. Bahan ini ada dalam Vivix dan resV tau. Punyalah premium produk ni. Kaya dengan Polofenol untuk melindungi dan membaiki DNA sel dan dalam amsa yang sama boleh menghalang kerosakan kolagen dan elastin.

Jangan terkejut pula bila korang nampak perubahan ketara kepada si pamakai. Bukanpakai susuk tau tapi pakai cleanser yangada bahan premium. Haaa...giteww 😄


8. Vita-lea Iron Plus

Apa akan jadi bila kekurangan vitamin? 
  • Kebas-kebas jari dan degupan jantung yang tidak normal ; tanda kekurangan kalsium
  • Kelahiran yang tidak normal, cirit-birit, sakit perut ; tanda kekurangan folate
  • Sakit tulang, moody ; tanda kekurangan vitamin D
  • keletihan melampau, sukar untuk bernafas, mudah rasa sejuk tangan dan kaki, kuku rapuh ; tanda kekurangan iron
Now, Vita-lea dah ditukarkan namanya sesuai dengan formulasi baru. Nama barunya ialah Vita-Lize. InshaAllah akan masuk stok pada Jun 2023 ni ya. So, stay tune.

9. Vitamin-E

Ini antara produk kegemaran saya juga. Saya amalkan Vitamin E untuk membantu baik pulih kulit saya yang saya rasa sangat teruk. Tak selesa bila kulit tak sihat. 

Vitamin Shaklee nan satu ni sangat sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah parut, kulit kering, bekas jerawat, kulit berjerawat dan berjeragat. 

10. Alfalfa Complex

Korang ada resdung? Alfalfa ni sangat bagus membantu detox darah. Suami saya pun resdung. Bila resdung ni, kadang ada bau yang tidak menyenangkan. Betul tak? Bukan setakat diri sendiri je tak selesa, orang sebelah pun akan rasa tak selesa juga.

Alhamdulillah Alfalfa membantu kurangkan kegatalan, bau yang tak menyenangkan dan bantu kecutkan jerawat juga. Satu lagi, yang bestnya boleh bantu buang angin dalam badan dan juga bagus untuk ibu menyusu. Sebab tu Alfalfa ni ada dalam  set untuk ibu menyusu. Korang rasa sendiri perbezaannya.

Ok. Cukup dah 10 produk yang menduduki tangga teratas carta produk Shaklee. Vitamin Shaklee ni semuanya organik. Malah Beyond Organic. Kata pengasas Shaklee, "Living Harmony with nature "

falsafah Dr Forrest Shaklee

Korang yang nak dapatkan produk Shaklee jangan segan, jangan malu contact saya ya.

Ana Awang
Pengedar Shaklee Pahang
019-6465550

#bisnessonline
#shaklee
#parttimejob
#kelasonline
#bisnesdarirumah
#bisnesmoalrendah
#bisnesshaklee







No comments:

Post a Comment